سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نابغه هایی کودن به نام لورل و هاردی

شخصیت سینمایی هاردی به قول خودش کمی برآمده از شخصیت واقعی او و کمی نیز متاثر از داستان مصور هلپ فول هنری بود. هاردی از شخصیت خود ، خلق و خوی جنوبی و....


آرتور استنلی جفرسن
معروف به استنلی لورل در سال ???? میلادی در آلورسن بریتانیا به دنیا آمد. پدر او بازیگر بود و استن در نمایشخانه هاپدر را همراهی می کرد. در آنجا بود که مهارت در پانتومیم و دیگر شگردهای نمایشی را آموخت. استنلی سپس به آمریکا رفت وبه ایفای نقش در سینما و تئاتر پرداخت و سرانجام با اولیور هاردی همبازی شد که در استودیوی هَال روچ مشغول ایفای نقش های کمدی بود. لورل و هاردی در سال ???? همکاری هنری خود را شروع کردندو به فاصله یک سال ستاره شدند. آنها بعد از چندین فیلم صامت موفقیت خود را در سینمای ناطق افزایش دادند. و این موفقیتها تا به آنجا پیش رفت که لورل و هاردی برای بازی در فیلم کوتاه جعبه موسیقی در سال ???? جایزه اسکار را دریافت کردند. لورل در سال ???? میلادی یک جایزه اسکار دیگر هم به خاطر خلاقیت پیشگامانه دریافت کرد. وی در ?? فوریه سال???? در اثر سکته قلبی درگذشت.


الیور نورول هاردی در هجدهم ژانویه ???? در هارلم جورجیا آمریکا به دنیا آمد.او در دانشگاه ایالتی جورجیا در رشته حقوق تحصیل کرد اودرهنگام تحصیل ،بدلیل صدای خوبی که داشت ( امتیازی که بعدها در برخی فیلم ها مورد استفاده قرار گرفت) در کنسرواتوی موسیقی آتلانتا آواز می خواند. البته در خانواده ی او هیچکس تا آن زمان وارد عرصه ی هنر نشده بود اماهنر بازیگری در خون الیور بود.او پس از فراغت از تحصیل به طور جدی آواز را دنبال کرد تا در سال????با افتتاح یک سالن تئاتر در میلد گویل جورجیا به سینما علاقه مند شد و سپس با کمپانی لوسین فلوریدا شروع به کار کرد. یکی از نقش های دو نفره ی متعددی که او در آن ظاهر شد سگ خوش شانس بود که نقش کوچکی در مقابل لورل داشت. این ماجرا تقریبا یک دهه قبل از آن بود که این دو دوباره با هم همبازی شوند. او در نقش های چاق بسیاری بازی کرد و در سال 1??? به استخدام هال روچ در آمد. در فیلم های اولیه اش با نام های نورول هاردی ، بیب هاردی ( لقبش در کودکی ) ، الیور بیب هاردی و الیور نورول هاردی بازی می کرد و پس از پیوستن به روچ نام الیور هاردی برای او تثبیت شد.




                 صحنه ای از فیلم هالوها در آکسفورد

شخصیت سینمایی هاردی به قول خودش کمی برآمده از شخصیت واقعی او و کمی نیز متاثر از داستان مصور هلپ فول هنری بود. هاردی از شخصیت خود ، خلق و خوی جنوبی و ویژگی هیکلش را گرفت. درون شخصیت تنومند او قلبی مهربان قرار داشت. دیگر مشهور است که لورل مغر متفکر آثار بود و هاردی پس از بازی معمولا به سراغ گلف می رفت( و البته نصف لورل نیز حقوق می گرفت!)شخصیت ها و روابط سینمایی آن دو در خلال ?? فیلم کوتاه بین ???? تا ???? شکل گرفت. بعد از بازی در فیلم سوپ اردک این دو به بهترین زوج کمدی تاریخ سینما تبدیل شدند.بعد از بیش از دو دهه موفقیت آمیز در کنار استنلی، الیور بدون استن در فیلم های (Riding High) و (Fighting Kentuckian) ظاهر شد. الیور هاردی در ? آگوست ???? چشم از جهان فرو بست.بدون شک علاقمندان سینما نام زوج معروف تاریخ سینما ؛لورل و هاردی ؛ را هرگز از یاد نخواهند برد.


                       آخرین عکس لورل و هاردی با یکدیگر

 

 

 


در سال 1956